Pomoc (FAQ)
Masz pytania związane z naszym serwisem?
Jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci rozpocząć korzystanie z naszych usług.
Zapoznaj się naszym działem Pomocy – listą najczęstszych pytań oraz odpowiedziami na nie, dotyczących funkcjonowania naszego portalu. Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami.
Dla kogo jest portal “BazaPro”?
Nasz portal będzie odpowiedni dla wszystkich aktywnych firm, zarejestrowanych w Polsce i wykonujących legalną działalność. Czynności zabronione w naszym serwisie znajdziesz w naszym Regulaminie.
Jakie są benefity z korzystania z portalu?
O korzyściach wynikających z używania naszego portalu dowiesz się na stronie temu poświęconej pt.: “Jak działamy?“ oraz w zakładce "O nas".
Czy rejestracja jest konieczna?
Rejestracja jest wymagana dla:
- właścicieli wszelkiego rodzaju firm prowadzących legalną działalność w Polsce, którzy chcą zamieścić swoją ofertę na naszym portalu,
- poszukiwaczy usług i ofert firm, którzy chcą skontaktować się z właścicielem firmy za pośrednictwem naszego portalu. Jeśli nie chcesz się rejestrować, możesz kontaktować się z firmami bezpośrednio na dane kontaktowe podane w ich ogłoszeniach.
Jak mogę zarejestrować konto?
Wybierz z górnego menu link: “Rejestracja” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Na koniec aktywuj swoje konto klikając w link otrzymany na adres email podany podczas rejestracji. Po zarejestrowaniu się, skonfiguruj na koncie swój profil. Rejestracja konta jest bezpłatna.
Czy dodanie wpisu firmowego jest płatne?
W naszym portalu dodanie bezterminowego wpisu podstawowego (tj. z ograniczonymi funkcjami) firmowego nic nie kosztuje. Tego typu wpis dodasz na BazaPRO całkowicie bezpłatnie. Natomiast wpisy rozszerzone "Premium", rozbudowane o dodatkowe możliwości (np. umieszczenie linku "dofollow" do strony, dodawania produktów) są płatne. Nasze pakiety "Premium" będą przydane nie tylko w promocji usług Twojej firmy, ale pełnią także funkcje pozycjonujące (seo) dla Twojej strony internetowej, ponieważ zawierają parametr "dofollow" linku. Ceny oraz dostępne warianty ogłoszeń znajdziesz w naszym cenniku pakietów. Szczegółową instrukcję publikacji ogłoszeń znajdziesz na stronie “Jak działamy?“.
Jakie opłaty ponosi właściciel firmy na portalu?
Pobieramy opłaty jedynie za publikację (wyświetlanie) i promowanie oferty firmowej (wpisów: firmy, usług i produktów) w postaci pakietów możliwości (bezplatnego i premium). Więcej o naszych pakietach dla firm przczytasz na stronie "Wybierz pakiet" (po zalogowaniu na konto).
Nie pobieramy żadnych opłat dodatkowych, zaliczek ani prowizji od skorzystania z usług firm opublikowanych na naszej stronie.
Jak dodać firmę do bazy?
Ekran konfiguracji profilu firmy pojawi się po zalogowaniu na konto, naciśnięciu “Dodaj Firmę” i wybraniu odpowiedniego dla siebie pakietu. Na wyświetlonym formularzu konfiguracji profilu podaj przynajmniej informacje wymagane o Twojej działalności oraz logo firmowe, awatar lub zdjęcie Twojej firmy / usługi, które będzie wyświetlane jako miniatura na Twojej własnej stronie na BazaPRO. Na koniec zatwierdź dodanie wpisu do bazy i opłać go, jeżeli wybrałeś pakiet płatny. Wszystkie wpisy będą widoczne na naszej stronie po zaakceptowaniu ich przez moderatora. Więcej informacji na ten temat przeczytasz na stronie “Jak działamy?”.
Gdzie będzie widoczny profil mojej firmy?
Na BazaPRO każda dodana firma posiada własną podstronę firmową – wizytówkę z informacjami o jego działalności i listą otrzymanych ocen. Profile firm są wyświetlane w górnym menu w zakładce “Firmy” – w celu wyświetlenia szczegółowych informacji o firmie należy kliknąć jej nazwę. Na stronie Twojego profilu będą widoczne informacje, które podałeś podczas konfiguracji swojego profilu firmowego.
Jak długo są widoczne wpisy firmowe na portalu?
Na portalu BazaPRO wpisy firmowe dodawane są w ramach pakietów funkcji, które użytkownik wybiera przed dodaniem firmy. Każdy z tych pakietów posiada przypisany określony termin ważności, po upływie którego wszystkie wpisy dodane w ramach tego pakietu automatycznie wygasają.
Wizytówka firmy jest widoczna do czasu upływu daty ważności pakietu, w ramach którego została dodana. Jeżeli np. wybrałes pakiet ważny 12 miesięcy, to Twoja firma będzie wyświetlana przez równych 12 miesięcy, po czym wygaśnie, ale będziesz mieć możliwość przedłużenia jej na kolejny okres, opłacając wybrany pakiet. Jeżeli jednak wybrałeś pakiet "dożywotni", czyli bezterminowy, to Twoja firma będzie widoczna na naszej stronie w sposób ciągły - dopóki będzie istniał nasz portal.
Natomiast produkty i usługi firmowe dodane w ramach danej firmy będą publikowane na portalu dopóki będzie widoczna firma (wizytówka firmowa).
Jak dodać produkty i usługi mojej firmy?
Aby móc dodawać produkty i usługi swojej firmy, musisz najpierw stworzyć w naszym serwisie wizytowkę firmową za pomocą formularza "Dodaj firmę" i poczekać na aktywację przez nas Twojej firmy. Tylko aktywne firmy z wykupionym odpowiednim pakietem mogą publikować wpisy firmowe, jak produkty, usługi i strony www, dlatego właściwie dokonaj wyboru pakietu to umożliwiającego.
W przypadku, gdy Twój wpis jest aktywny i posiadasz wykupiony odpowiedni pakiet wpisów, swoje produkty i usługi możesz dodawać przyciskiem "Dodaj produkt" wiodcznym na koncie w "Moje firmy" obok Twojego wpisu firmowego. Kliknij go i uzupełnij wymagane informacje opisujące Twoją stronę, produkt i usługę oraz zdjęcia, po czym dodaj wpis. Następnie poczekaj na zweryfikowanie go przez moderatora naszej strony - o wyniku weryfikacji zostaniesz powiadomiony emailem. Twoje aktywne produkty i usługi będą widoczne w zakłdce "Produkty i usługi", a strony dodatkowo w zakładce: "Strony www".
Czy i jakie wpisy są weryfikowane?
Każdy nowy wpis dodany na BazaPRO zostaje przez nas sprawdzony pod kątem zgodności z Regulaminem naszego portalu. Ogłoszenia naruszające nasz Regulamin nie będą dopuszczone do publikacji. Natomiast dane firmowe i kontaktowe firm nie są domyślnie weryfikowane, ale każda firma może poddać się dobrowolnej weryfikacji swoich danych, o czym przeczytasz na stronie “Weryfikacja firm“.
Jak mogę zgłosić podejrzane ogłoszenie?
Ogłoszenie budzące Twoją wątpliwość możesz nam przesłać do ponownej weryfikacji. W tym celu wyślij nam link do tego ogłoszenia oraz informację, dlaczego według Ciebie powinniśmy je sprawdzić, na email: bok@bazapro.pl lub poprzez formularz “Zgłoś błąd” widoczny na stronie tego ogłoszenia.
Jak mogę skontaktować się z daną firmą?
Z firmami opublikowanymi na naszym portalu można kontaktować się bezpośrednio na dane kontaktowe podane w ich ofertach (telefon, email, stronę www) lub poprzez wewnętrzny formularz kontaktowy wybierając formularz “Napisz do firmy” w wizytówce firmy.
W jaki sposób klienci mogą komunikować się z moją firmą?
Użytkownicy mogą wysyłać wiadomości poprzez formularz "Napisz do firmy" (widoczny tylko dla wybranych abonamentów firmowych) oraz na numer telefonu i adres email podane przez Ciebie na szczegółach firmy. Dodatkowo jeżeli Twój obecny pakiet umożliwia wyświetlanie linku do strony, klincie mogą koaktować się z Tobą bezpośrednio poprzez Twoją własną stronę internetową.
Ile wpisów można dodać na jednym koncie?
Nie narzucamy limitu dodawanych na koncie firmowym wpisów, pod warunkiem, że nie są one identyczne i nie łamią naszego regulaminu. Na jednym koncie możesz dodać wiele swoich usług, produktów i stron oraz oddziałów i spółek firmy jako oddzielne wpisy, dokonując zakupu odpowiedniego pakietu to umożliwiającego. Pakiety mogą być kupowane wielokrotnie po wykorzystaniu wcześniejszego pakietu.
Gdzie znajdę swoje aktywne pakiety wpisów?
Na koncie w zakładce "Moje firmy" na liście swoich wpisów znajdziesz informację, w ramach jakiego pakietu został dodany dany wpis i do kiedy będzie wyświetlany.
Na czym polega szybka indeksacja wpisu?
Usługa szybkiej indeksacji wpisów jest dostępna w cenie tylko dla pakietów “Premium” i polega na tym, że premiowany wpis zgłaszamy automatycznie do indeksu Google niezwłocznie po jego akceptacji. Jednakże nie mamy wpływu na to, czy i po jakim czasie (zwykle jednak w ciągu kilku dni) pojawi się on w wyszukiwarkach internetowych, na co wpływa między innymi jakość i niepowtarzalność treści wpisu.
Co się stanie, jeśli wykorzystam mój pakiet lub wygaśnie jego termin?
Jeżeli wygaśnie Twój pakiet, dodany w ramach niego wpis także wygaśnie, ale będziesz mieć możliwość jego odnowienia, kupując kolejny pakiet. W przypadku wykorzystania limitu ogłoszeń w ramach pakietu lub wygaśnięcia terminu ważności pakietu, podczas próby opublikowania nowego ogłoszenia z ofertą lub wznowienia wygasłego ogłoszenia, pojawi się lista dostępnych pakietów ogłoszeń do wyboru. W celu dodania oferty, wybierz i opłać wybrany pakiet.
Czy pakiety dla firm są automatycznie odnawiane?
Nie, pakiety ofert wygasają automatycznie po upływie okresu ważności przypisanego do danego pakietu. Okres ważności pakietów widoczny jest w cenniku oraz na stronie zakupu pakietu. Dodatkowo na kilka dni przed wygaśnięciem pakietu, zostaniesz o tym poinformwany dorgą email.
Jeżeli wpis nie zostanie przedłużony, wszystkie ogłoszenia dodane w ramach pakietu wygasną również samoistnie po zakończeniu daty ważności tego pakietu. W celu ponownego dodania ogłoszeń wykup odpowiedni pakiet i aktywuj je ponownie lub dodaj nowy wpis.
W tym celu wybierz na koncie: "Moje firmy", a następnie na liście wpisów kliknij link "Kupuję" obok nieopłaconego wpisu, wybierz najodpowiedniejszy dla siebie pakiet, opłać go przelewem bankowym lub online poprzez Przelewy24 i poczekaj na jego ponowną aktywację.
Czy można zmienić aktywny pakiet?
Tak – możliwa jest zmiana pakietu w trakcie jego trwania. W celu wyboru innego pakietu wejdź na swoim koncie w zakładkę "Moje firmy", a następnie kliknij link "Zmień pakiet" widoczny obok Twojego wpisu. Następnie wybierz z listy nowy pakiet i opłać go. Zmiana pakietu nastąpi automatycznie po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie. Dodatkowe informacji wynikajace z wyzszego pakietu możesz dodawać i edytować po kliknięciu w przycisk "Edytuj" widoczny na liście Twoich firm.
⛔️ Pamiętaj, że w przypadku zmiany pakietu na inny w trakcie trwania jego okresu ważności, nie zostanie Ci zwrócona różnica ceny pomiędzy pakietami, ani kwota za niewykorzystany pakiet, dlatego prosimy o przemyslany wybór pakietu.
Jak mogę edytować swoją ofertę firmową?
Swoje wpisy firmowe możesz edytować i usunąć po zalogowaniu na konto, wybierając zakładkę “Moje firmy“ wybierając odpowiedni przycisk na liście obok odpowiedniego wpisu. W przypadku edycji treści wpisu, nie zapomnij na koniec zapisać zmian.
Jak mogę wznowić zakończony wpis?
Na swoim koncie wybierz w menu: “Moje firmy“, na liście swoich ogłoszeń wybierz link: “Kupuję” obok zakończonego wpisu. Na kolejnym ekranie wybierz odpowiedni pakiet i opłać go. Ogłoszenie będzie ponownie widoczne na naszej stronie po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie rozliczeniowym u pośrednika płatności. Otrzymasz od nas na email potwierdzenie zrealizowania Twojego zamówienia.
Jak moja firma może uzyskać oznaczenie “zweryfikowanej”?
Oznaczenie zweryfikowanej nadajemy firmom, których właściciele z własnej inicjatywy poddali się weryfikacji danych podanych w profilu firmowym poprzez wykonanie przelewu weryfikacyjnego z rachunku firmowego na nasze konto bankowe (dostępne u Obsługi Portalu). Weryfikacja firmy jest czynnością dodatkowo płatną. Aby dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę “Weryfikacja firm” lub skontaktuj się z nami.
Jak mogę zapłacić za wpis lub inne usługi?
1) W przypadku płatności za pakiety dla firm standardowo dostępne są dwie metody płatności: szybkie płatności online poprzez zewnętrzną stronę operatora płatności (np. Przelewy24) oraz tradycyjny przelew bankowy. W przypadku szybkich płatności zakupione usługi są aktywowane na Twoim koncie automatycznie natychmiast po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie rozliczeniowym, a faktura wysyłana automatycznie w PDF na Twój email. Natomiast jeżeli chcesz zapłacić za ogłoszenie przelewem tradycyjnym, numer konta do wykonania przelewu pojawi się na stronie płatności, a także możesz skontaktować się z nami w celu otrzymania danych do przelewu. W przypadku przelewu tradycyjnego zakupione przez Ciebie usługi zostaną przez nas aktywowane ręcznie przez naszego pracownika dopiero po zaksięgowaniu Twojego przelewu na naszym rachunku bankowym, co zwykle trwa od 1 do 3 dni roboczych.
Uwaga - jeżeli na ekranie podsumowania płatności za ogłoszenie nie pojawi się pożądana przez Ciebie metoda płatności (np. szybka płatność online) oznacza to, że dana metoda płatności jest aktualnie nieodstępna i należy dokonać opłaty inną dostępną metodą lub poczekać, aż dana metoda będzie ponownie aktywna.
2) Za pozostałe nasze usługi wpłaty należy dokonać wyłącznie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym - numer konta otrzymasz po kontakcie z obsługą naszego portalu: https://bazapro.pl/strona/kontakt/.
WAŻNE - w przypadku płatności przelewem koniecznie podaj w tytule przelewu następujące informacje: rodzaje kupionych usług oraz nazwę Twojej firmy, np. "Pakiet srebrny firma Expert Sp. z o.o.", "Wpis na blogu firma Transport trade s.j." itd., a kwota brutto przelewu musi być równa sumie wszystkich kupionych przez Ciebie usług na wybrany przez Ciebie okres czasu. Pozwoli to uniknąć ewentualnych pomyłek w aktywacji usług na naszej stronie.
Jak mogę otrzymać fakturę na firmę za zakup pakietu?
Fakturę wystawiamy w formacie PDF i w przypadku szybkich płatności online przesyłamy ją automatycznie na Twój email po zaksięgowaniu płatności za dodanie ogłoszenia na naszym koncie rozliczeniowym. W celu jej otrzymania, podaj prawidłowe dane firmowe na formularzu rejestracji firmy w sekcji danych fo faktury, widocznym przed dokonaniem płatności.
Jeżeli jednak dokonałeś płatności tradycyjnym przelewem bankowym na nasze konto, w celu otrzymania faktury skontaktuj się z nami na email: bok@bazapro.pl, przesyłając nam w wiadomości dane do wystawienia faktury oraz potwierdzenie wykonania przelewu z Twojego banku (PDF). Faktura zostanie wystawiona i przesłana w terminie ustawowym.
UWAGA - niezależnie od wybranej metody płatności, wszystkie faktury wystawiamy wyłącznie w formie elektronicznej (format PDF). Jeżeli jednak musisz otrzymać fakturę w wersji papierowej, wiąże się to z koniecznością uiszczenia przez Ciebie z góry opłaty za wysłanie faktury listem poleconym pod wskazany przez Ciebie adres.
Jak mogę kupić promowanie oferty?
Promowania ogłoszeń w serwisie BazaPRO nie można dokupić osobno – możliwe jest ono tylko w wybranych pakietach i jest automatycznie aktywowane wraz z dodaniem ogłoszenia w naszym serwisie i ważne do czasu zakończenia jego publikacji. Posiadamy różne warianty promowania firmy i powiązanych wpisów: wyróżnienie wpisu kolorową ramką, promowania firmy na stronie głównej portalu oraz/lub wyświetlania go na listach ogłoszeń oraz wynikach wyszukiwania powyżej wpisów niepromowanych.
Dlatego jeżeli chcesz promować swoją firmę na naszym portalu, powinieneś dokonać zmiany pakietu na wyższy to umożliwiający, za pomocją opcji "Zmień pakiet" widocznej na liście Twoich firm.
Jak mogę włączyć tłumaczenie strony na inny język?
Nasz portal wyposażony jest w mechanizm automatycznie tłumaczący menu oraz wszystkie pola i informacje statyczne portalu na język obcy wybrany z dostępnych popularnych języków (np. Angielski, Niemiecki). Domyślnym językiem jest polski – w celu zmiany języka treści, w prawym górnym menu strony kliknij flagę kraju, na którego język chcesz przestłumaczyć treści, a strony zostaną natychmiast przetłumaczone.
Jak mogę usunąć swoje konto?
W celu usunięcia konta z naszego portalu zaloguj się na nie, wybierz zakładkę “Konto“, następnie opcję: “Usuń konto” i wpisz swoje hasło oraz potwierdź klikajac "usuń konto". Konto zostanie skasowane w przypadku podania poprawnego hasła. Jeśli nie pamiętasz swoich danych do logowania, skorzystaj najpierw z opcji “Zapomniałem hasło” widocznej na formularzu logowania. Pamiętaj, że usunięcie konta jest czynnością nieodwracalną.